Optimización matemática para la planificación robusta y la extensión estratégica de sistemas metropolitanos de transporte público

PI: Francisco A. Ortega Riejos

Abstract: The research in the projected matter was framed in the planning of efficient transport systems, ecological and sustainable within the urban environment. The necessary contacts were maintained with various entities (Cercanías de RENFE, Seville metropolitan urban transport company TUSSAM, Seville City Council, Ministry of Public Works and Transport of the Junta de Andalucía and Sociedad Metro de Sevilla) to adapt the benefits of the project to the real needs of society in terms of transport. The dissemination of results produced 5 Conferences, 15 Publications and 18 Conference Presentations.

Source of Funding: 70029/T25 [ORDEN FOM/3929/2005, de 12 de diciembre (BOE núm. 300, Viernes, 16 diciembre 2005, página 41219)]

Implied entities: Universidad de Sevilla, Universidad Politécnica de Madrid, Universidad de Castilla La Mancha

Partners: Las entidades Ayuntamiento de Sevilla, TUSSAM (Transportes Urbanos de Sevilla, Sociedad Anónima Municipal), Metro de Sevilla, Metro de Madrid, Renfe Cercanías de Madrid colaboraron con los objetivos del Proyecto, aportando datos de población por secciones censales, demanda de viajes origen-destino y número de viajeros que suben y bajan en las estaciones.

iMAT research line: RL4. Modeling Transport & Logistics

Researchers: