– Navarro, J.J. y Mora, J. (2012). Un enfoque dinámico en la evaluación de metaconocimientos sobre la comprensión de textos. Electronic Journal of Reasearch in Educational Psychology10(2) , 591-622

– Luna, P., Tirapu, J., Ibáñez-Alfonso, J., García, A., Duque, P. (2012). Inteligencia y Funciones Ejecutivas. En J. Tirapu-Ustárroz, A. García-Molina, M. Ríos, & A. Ardila (Eds.), Neuropsicología de la corteza prefrontal y las funciones ejecutivas (pp. 329–350). Barcelona: Viguera Editores.

– Navarro, J.J. y Mora, J. (2012). Evaluación dinámica de las dificultades de aprendizaje de la lectura. Revista de Psicodidáctica17(1), 27-50.

– Rodríguez, I.R., Saldaña, D. and Moreno, F.J. (2012).  Support, Inclusion and Special Education Teachers’ Attitudes toward the Education of Students with Autism Spectrum Disorders (ASD). Autism Research and Treatment (in press).

– Duque, P., Ibáñez-Alfonso, J., Del Barco, A., Sepulcre, J., de Ramón, E., Fernández-Fernández, O., y Grupo de Estudio de la Bateria Neuropsicológica Breve en la Esclerosis Multiple (2012). Normalisation and validation of the Brief Neuropsychological Battery as the reference neuropsychological test in multiple sclerosis. Revista De Neurologia, 54(5), 263–270.