Aguilera, A., Moreno, F.J. y Saldaña (2008). Do Spanish parents prefer special schools for their children with autism Education and Training in Developmental Disabilities, 43, 162-173.

– Rodriguez, I.R. (2008). Lipreading in the Prelingually Deaf: What Makes a Skilled Speechreader?. The Spanish Journal of Psychology, 11, 488-502.

– Rodriguez, I.R. (2008). Sign Language Comprehension: The Case of Spanish Sign Language. The Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 13, 378-390.

– Rodriguez, I.R. (2008). Aspectos Evolutivos y Educativos de la Deficiencia Auditiva. Sevilla: Universidad de Sevilla. Secretariado de Recursos Audiovisuales y Nn.tt. ISBN: 978-84-691-17

– Rodriguez, I.R. y Mora, J. (2008). The Efficiency of Information Transmission of Sign and Spoken Language. American Annals of the Deaf, 152, 480-494.

– Rodriguez, I.R. y Moreno, F.J. (2008). Familia y Discapacidad. Sevilla: Universidad de Sevilla. Secretariado de Recursos Audiovisuales y Nn.tt. ISBN: 978-84-691-17

– Saldaña, D. (2008). Teoría de la mente y lectura en las personas con trastornos del espectro autista: hipótesis para una relación compleja. Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología, 28, 117-125.

– Saldaña, D., Álvarez, R., Aguilera, A., Moreno, F.J., Moreno, M. y Rodríguez, I.R. (2008). ¿Cómo contribuyen las asociaciones de familiares a la educación del alumnado con autismo? Infancia y Aprendizaje, 31, 67-78.